Babanapló

Babanapló

menü

Egyeztessen időpontot az alábbi telefonszámon:

+36 20 257 57 78
menü

Testi felkészülés

 

A TEST FELKÉSZÍTÉSE 

A szülés gyönyörű élmény, de nagy erőpróba, ezt kár lenne vitatni, hiszen a női szervezet, izomzat számára nagy terhelést jelent. Nagyon lényeges tehát, hogy erre jól felkészüljünk, már csak azért is, mert a szülésre történő ”edzés” megkönnyíti a kismama dolgát, jobban érzi majd magát. Minden tapasztalat azt mutatja, hogy a felkészült nő a szülés után hamarabb regenerálódik, gyorsabban visszanyeri erejét, az alakjáról nem is beszélve. A fizikai készülésnek persze együtt kell járnia a lelkivel. Ahhoz, hogy a kicsi világrahozatalát lényegesen kevesebb fájdalom kísérje, külső-belső tréningre van szükség. Az nagyon jó, ha valaki eddig is sportolt, ezt folytatni kell a terhesség alatt is, de néhány szabályt érdemes betartani.  

A HÁTUNK VÉDELME  

Most emlékezzünk igazán a régi anyai szózatokra arról, hogy rosszul tartjuk magunkat. A terhesség alatt a helyes testtartás fontos. Könnyen megfájdulhat a hátunk, ezért módjával cipeljünk nehéz tárgyakat, és a nagyobb gyereket se kell percenként emelgetni. Ha valamilyen munkát föld, vagy padlóközelben kell elvégeznünk, meghajlás helyett inkább üljünk, vagy térdepeljünk oda a dologhoz, legyen az takarítás, ágyazás, vagy kerti munka. 

A HELYES ÁLLÁS 

A hátfájást megelőzhetjük, ha kiegyenesítjük a hátunkat, mert így a magzat súlya a comb-, csípő-, és hasizmokra nehezedik. Nem mellesleg a hasizmok megfeszítése segít a szülés után gyorsan visszanyerni alakunkat.

 KISMAMATORNA 

Nem kell nagy sportolónak lenni ahhoz, hogy az összeállított gyakorlatokat elvégezhesse, ezek mindenki számára könnyen végrehajthatók. Voltaképpen attól a pillanattól kezdve elkezdhetjük a tréninget, amikor tudomást szerzünk a terhességről, de azért előtte beszéljünk szakemberrel. Ez különösen vonatkozik a veszélyeztetett terhesekre, akik saját felelősségükre sem kezdhetnek semmiféle akrobatikába. A kismamatorna a fogantatás után több hónappal is elkezdhető, sosem késő belefogni.

 A gyakorlatok céljai: 

SZÜLÉS UTÁN - GYERMEKÁGYI TORNA 

A terhesség közben elváltozott szervek hat-nyolc hét türelmet kérnek ahhoz, hogy visszanyerjék eredeti alakjukat, illetve visszaálljanak a korábbi működésre. Segíthetünk nekik azzal, ha a szülés után néhány nappal már sétálgatunk, mozgunk. Ez persze nem pótolja speciális tornát, amelyet a kórházi idő alatt el lehet kezdeni.

Hazatérve folytassuk, sőt bővítsük a tornagyakorlatokat, ám ez legyen fokozatos. A gyógytornász elmondja majd, hogyan tanulja meg a helyes mozgásokat. Ez azért is fontos, mert a szülés utáni négy-öt hónapig nem javaslunk olyan edzést, amely az addig nagyon is megterhelt izmok, ízületek nyújtását, vagy tágítását okozhatná. 

És itt a vége, mondhatnánk. Íme, megérte a testi, lelki felkészülés, a sport, a mozgás, a türelmesen végzett és a terhességi fázisoknak mindig megfelelő gyakorlatok sora, hiszen ön a tanúja, hogy mindez megkönnyítette a terhességet és persze a szülést is.